۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

مدیرکل هواشناسی البرز:

البرز یخبندان می‌شود

البرز یخبندان می‌شود

کرج - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی روزهای آینده کاهش بسیار زیاد دما در حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد رخ می‌دهد که منجر به یخبندان در کل استان خواهد شد.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تداوم سامانه بارشی مذکور طی امروز تا یکشنبه ظهر به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش برف و باران البرز مرکزی مورد انتظار است.

وی بیان کرد: پس از خروج سامانه از منطقه البرز مرکزی صبح دوشنبه کاهش بسیار زیاد دما ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد رخ خواهد داد که منجر به یخبندان در کل استان و لغزندگی سطح جاده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز ابری همراه با مه، در بعضی ساعات رگبار باران و در ارتفاعات بارش باران و برف و کاهش دما است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۷ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۵ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز قسمتی ابری همراه با یخبندان سطحی و مه رقیق است.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5345044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      اقای بهر وند شهرهایی که اسمشون به گوش ادم نخورده میزان بارش چند میلیمتر رو تیتر کردند اما کرج که جز نهمترین شهرهاست هیچ اطلاعاتی ندادید چکار میکنید نمیدونم بدانات مهریز